top of page
  • תמונת הסופר/תBen Luria

מלגת רודס - Rhodes Scholarship



אמ;לק: מלגת מנהיגות הנחשבת ליוקרתית בעולם, המממנת לימודים מתקדמים (תואר שני או דוקטורט) בכל תחום באוניברסיטת אוקספורד.

איפה: אוניברסיטת אוקספורד, בריטניה


תחום לימודים: כל תחום לימודים

תאריכים רלוונטיים: הגשת המועמדות היא לרוב בין יוני לסוף ספטמבר; הראיונות מתרחשים במהלך חודש נובמבר, ותחילת הלימודים באוקטובר בשנה לאחר מכן.


המלגה וישראל: המלגה היא מלגה בינלאומית, עם הקצאות ייעודיות למדינות משתתפות. לפני מספר שנים המלגה נפתחה לראשונה גם לישראל, עם הקצאה לשני מלגאים מהמדינה בכל שנה.


גיל: עד גיל 27 במועד ההגשה



קריטריונים למלגת רודס:

  • מלגת רודס היא מלגת מנהיגות בהגדרה, אך בהקשר של מלגות זו הגדרה גמישה ורב-תחומית שלא בהכרח תוחמת את המועמדים לפרופיל ספציפי. דף המידע למתמודדים עבור המלגה מציין כפירוט עבור תחומים אלה מצוינות אקדמית, מיצוי של כישרונות המתמודד (כלומר, הגשמה עצמית בתחומי עניין, בין אם הם אמנותיים, ספורטיביים, מקצועיים וכו'), ואופי מוסרי ודאגה לזולת.

  • לצד זאת, ככל המלגות הבינלאומיות, ישנן דרישות שפה מינימליות באנגלית ויכולת אקדמאית מוכחת, לרבות קבלת תואר ראשון לפני מועד תחילת הלימודים.


דרישות הגשה למלגת רודס:

  • מסמכים מזהים - תעודת לידה, העתק דרכון, הוכחת שהות בישראל במהלך חמש שנים מתוך העשור האחרון (גיליון ציונים מהתיכון או תעודת בירור כניסות ויציאות מהארץ ממשרד הפנים)

  • גיליון ציונים אקדמי

  • קורות חיים (ללא תמונה)

  • תוצאות מבחן אנגלית - 7.5 ומעלה ב-IELTS או 110 ומעלה ב-TOEFL

  • שני מאמרים:

    • 'הצהרת כוונות' אקדמית (750 מילה) - פירוט על הסיבות בגינן המתמודד/ת רוצה ללמוד באוקספורד, העדיפות הראשונה והשנייה לתואר אקדמי באוניברסיטה, ופירוט על היכולת האקדמית המוכחת עד כה.

    • מכתב אישי - "ההצהרה האישית היא ההזדמנות שלך לספר את הסיפור שלך בקול האישי שלך: מי את/ה? מה חשוב לך בחיים? מה את/ה מקווה לעשות בעולם? גיליון הציונים, הקו"ח וההמלצות שסיפקת יפרטו את ההישגים והמחויבויות שלך, אבל מאמר זה נותן לך הזדמנות להביא את הנראטיב הנרחב שלך לוועדת הבחירה".

  • ממליצים:

    • שלושה-ארבעה ממליצים אקדמיים - שיעידו על היכולת האקדמית ועל פוטנציאל ההצלחה בלימודים באוקספורד.

    • אחד-שניים ממליצים לא-אקדמיים (מקצועי/חברתי/התנדבותי וכו') - שיעידו על אופי המועמד/ת.


תהליך ההגשה

חלון ההגשה פתוח מיוני ועד סוף ספטמבר. על המתמודדים להגיש את המסמכים המבוקשים דרך מערכת ההגשה של המלגה, ולהזין את פרטי הממליצים שנבחרו. לממליצים יהיו שבועיים נוספים להגיש את מכתבי ההמלצה לאחר הדדליין למועמדים (עד אמצע אוקטובר), אולם כמובן שעדיף לעדכן את הממליצים ולהזין את פרטיהם מבעוד מועד. במהלך חודש נובמבר נמסרות תשובות על מעבר לשלב הבא.


לקראת סוף נובמבר מתרחשים הראיונות לכעשרה מתמודדים שעברו את השלב הראשון. לרוב (כל עוד מתאפשר מבחינת תנאי הקורונה) הראיונות מתרחשים בירושלים, כאשר ישנו "ערב חברתי/קבלת פנים" להיכרות ראשונית בין ועדת הקבלה למתמודדים, ויום לאחר מכן ראיונות. התשובות מתקבלות ככלל בסיום יום הראיונות. בסמוך לקבלה למלגה, על המלגאים מועמדות לתואר ישירות מול האוניברסיטה.


בהרחבה

מלגת רודס ידועה כוותיקה והמובילה מבין מלגות המנהיגות הבינלאומיות, וקיימת מאז שנת 1902. בין בוגרי המלגה נמצאים אקדמאים, מנהיגים ואנשי רוח בולטים בעולם. החל מ-2016, המלגה החלה לקבל גם שני ישראלים בכל שנה.


המלגה, המוקדשת לטובת לימודים באוקספורד, מהווה קהילה חזקה ותומכת בתחומי האוניברסיטה והעיר, כאשר בית המלגה (Rhodes House) מארח פעמים רבות אירועים חברתיים, הרצאות וכנסים המיועדים למלגאים. תחומי הלימודים בקרב המלגאים מגוונים (החל ממדיניות ציבורית, מדעי המוח או תולדות האמנות וכו'), וניתנת האפשרות להגיש מועמדות לכל תואר מתקדם באוניברסיטה בחסות המלגה.




bottom of page