top of page
  • תמונת הסופר/תBen Luria

מלגת מקביין - McCall MacBain Scholars



אמ;לק: מלגת מנהיגות חדשה ויוקרתית לתואר שני באוניברסיטת McGill במונטריאול, קנדה

איפה: McGill University, מונטריאול, קנדה


תחום לימודים: המלגה פתוחה לכל תחום לימודים, ולמעל 150 תארים שונים המוצעים באוניברסיטה


תאריכים רלוונטיים: ההגשה למלגה נפתחת ביוני, ונסגרת ב-25 באוגוסט. שימו לב כי יש להגיש את המועמדות ללימודים עצמם לאחר מכן, בין ספטמבר לדצמבר. ראיונות אזוריים למועמדים שעברו שלב יתרחשו בספטמבר-אוקטובר. ראיונות סופיים למלגה יתרחשו במרץ בשנה לאחר מכן, והלימודים בספטמבר.





המלגה וישראל: המלגה הינה מלגה חדשה, והשנה לראשונה נפתחה גם להגשות בינלאומיות לרבות ישראל. אין תקן ייעודי לישראלים, אך במלגה מחפשים גם מלגאים ישראלים ואף משתפים פעולה עם אוניברסיטת תל-אביב והאוניברסיטה העברית.


גיל: אין הגבלת גיל



קריטריונים למועמדות למלגת מקביין:

  • מצוינות (exceptional character)

  • מעורבות חברתית-קהילתית

  • פוטנציאל מנהיגות

  • רוח יזמית

  • יכולת אקדמית וסקרנות אינטלקטואלית


דרישות הגשה למלגה:

אנחנו ממתינים לקבלת מידע נוסף על הדרישות המדויקות, אולם להערכתנו התהליך כולל:

  • שתי המלצות - אחת אקדמית ואחת מקצועית/חברתית

  • המלצה מוסדית (endorsement) מטעם האוניברסיטה בה למדת - במידה ומדובר על אוניברסיטת תל אביב או האוניברסיטה העברית, הפנייה לאוניברסיטה מתבצעת בצורה אוטומטית ע"י המלגה לאחר ההגשה; במידה ומדובר על אוניברסיטה אחרת, עליך לעשות זאת בצורה עצמאית: לפנות לאיש/אשת סגל בכיר/ה (a fellowship advisor or a senior member of the university administration) ולבקש מתן המלצה מטעם האוניברסיטה.

  • גיליון ציונים

  • קו"ח

  • אין הצהרה אישית, אולם בתהליך ההגשה תישאלו שאלות מנחות שיוכלו לספק מידע עליכם, על הרקע שלכם ועל הסיבות בגינן אתם רואים את עצמכם מתאימים לאוניברסיטה, לתכנית הלימודים שבחרתם ולמלגה


תהליך ההגשה למלגה:

ישנם וובינרים עם הסברים מעמיקים מטעם המלגה עבור סטודנטים ישראלים ב-6 באפריל 2022 (בשיתוף אוניברסיטת תל אביב) וב-17 במאי (בשיתוף האוניברסיטה העברית). ככלל, ההגשה למלגה קודמת להגשת המועמדות לאוניברסיטה. במהלך ההגשה תתבקשו להזין את המסמכים המבוקשים ולתת פרטי קשר של ממליצים.


כפי שנכתב למעלה, במידה ואתם סטודנטים באוניברסיטת ת"א או בעברית, תהליך בקשת ה-endorsement קורה אוטומטית עם סיום הגשת המועמדות. במידה ואתם מגיעים ממוסד אחר, עליכם ליצור קשר מראש עם גורם מהסגל הבכיר ולבקש המלצה מוסדית; לאחר מכן תתבקשו לשים בטופס ההגשה את פרטי איש הקשר ולשלוח את בקשת החסות. שימו לב כי לאחר ההגשה, תצטרכו להגיש גם את המועמדות לתואר עצמו בנפרד

בהמשך התהליך יהיו שני שלבי ראיונות למי שעובר/ת שלב - הראשון אונליין בסמוך להגשה, והשני, לפיינליסטים הגלובליים, במונטריאול (במימון מלא מטעם המלגה). אם הגעתם לשלב הראיונות הסופי, במידה ולא התקבלתם למלגה עדיין תהיו זכאים למענק נדיב מאוד (בגובה 20 אלף דולר קנדי)!


ועוד קצת מידע כללי:

חשבתם שאוניברסיטאות יוקרתיות באמריקה נמצאות רק בארה"ב? תחשבו שוב. מלגת מקביין (או בשמה המלא, שקצת קשה לכתוב בעברית: Boursiers McCall MacBain Scholars) היא מלגה גלובלית חדשה לאוניברסיטת מקגיל (McGill) במונטריאול, קנדה. האוניברסיטה מדורגת בין שתי המובילות במדינה, ולפי חלק מהדירוגים אף מדורגת במקום 31 בעולם. יתרה על כך, מונטריאול נחשבת לאחת מערי הסטודנטים הטובות בעולם!


המלגה תבחר כל שנה כ-20 קנדים וכ-10 סטודנטים גלובליים, ומהווה מלגה מלאה (שכ"ל מלא + דמי מחייה) לכל תחום לימודים עבור תואר שני באוניברסיטה. כפי שנכתב למעלה, פיינליסטים גלובליים שלא התקבלו למלגה יהיו זכאים למימון נדיב מאוד עבור הלימודים באוניברסיטה.





bottom of page