top of page
  • תמונת הסופר/תEden Raviv

E. David Fischman - מלגת פישמן




אמ;לק: מלגה המספקת שכר לימוד מלא (ללא דמי מחייה) לישראלים ללימודי כלכלה, משפטים ומדע המדינה באוניברסיטאות מובילות בארה"ב.

איפה: ארה"ב; אוניברסיטאות מובילות דוגמת הרווארד, ייל, קולומביה, סטנפורד, פרינסטון ועוד


תחום לימודים: כלכלה, משפטים, מדע המדינה


תאריכים רלוונטיים: ההגשות נפתחות ב-21 בפברואר, ופתוחות עד ל-1 באפריל. ראיונות למועמדים שעברו שלב מתרחשים במחצית הראשונה של חודש מאי; תשובות ניתנות עד סיומו. שימו לב כי ההגשות לתכניות הלימודים מתנהלות בנפרד מההגשות למלגה, וכפופות לתאריכים של המוסדות הרלוונטיים.


המלגה וישראל: המלגה נוסדה בצוואתו של אדוורד דיוויד פישמן, ניצול שואה, בכדי לאפשר לסטודנטים ישראלים מבריקים להתחנך במוסדות מובילים על מנת שיוכלו לחזור ולקדם את החברה הישראלית. מאז היווסדה ב-1998, המלגה מימנה את הלימודים של כ-85 סטודנטים.


גיל: אין הגבלת גיל.


דירוג אוניברסיטאי: המלגה פתוחה לאוניברסיטאות מובילות בארה"ב - אין דירוג ספציפי, אך מדובר על אלה שנמצאות בראשית הרשימה.


קריטריונים:

  • המלגה פתוחה לתארים מתקדמים, דהיינו גם תואר שני וגם דוקטורט; לצד זאת, ניכר שישנה כן העדפה מסוימת שהמועמדים ימשיכו לדוקטורט כחלק ממסלול הלימודים שלהם.

  • מלבד הדרישות למסוגלות אקדמית המלגה שמה דגש על תרומה לישראל - ומתמקדת במועמדים שהשלימו שירות צבאי או לאומי בישראל. בנוסף, ישנה דרישה לחזור לישראל לאחר הלימודים לפרק זמן של לפחות חמש שנים.

דרישות הגשה למלגת פישמן:

  • קורות חיים

  • גיליון ציונים אקדמי

  • פירוט על תכניות הלימודים אשר אתם מגישים אליהן מועמדות

  • תיאור של השירות הצבאי/לאומי ותעודת שחרור (או אישור רשמי כלשהו על תקופת השירות)

  • (1) מכתב מועמדות/cover letter - מכתב המתאר את הסיבות להגשת המועמדות, כמו גם את הכוונה להעביר חמש שנים בקריירה בישראל לאחר השלמת הלימודים. מוגבל לשני עמודים.

  • (2) הצהרה אישית/personal statement - מכתב המתאר את עצמכם מעבר לקו"ח ולמכתב המועמדות. מוגבל לעמוד אחד.

  • 2-3 מכתבי המלצה - כל מכתב עד עמוד אחד. יש לציין לצד המכתב גם את הקשר לממליצ/ה. לא מצוינת הנחיה בנוגע לאופי הממליצים (אקדמי/מקצועי), אולם המלצתנו היא לשתי המלצות אקדמיות והמלצה מקצועית אחת.


תהליך ההגשה למלגה:

חלון ההגשה פתוח מה-21 בפברואר ועד ה-1 באפריל, דרך הפורטל אונליין. במהלך חודש אפריל, ועדת הבחירה עוברת על המועמדויות ותעדכן את המועמדים והמועמדות על קבלה לראיונות לקראת סוף החודש. ראיונות יכולים להתקיים אונליין או באופן פרונטלי, בישראל ובערים מסוימות בארה"ב. תשובות מתקבלות לרוב לקראת סוף חודש מאי. לעוד מידע ניתן להיכנס לעמוד על הנחיות ההגשה באתר המלגה.


ועוד קצת מידע:

מלגת פישמן נוסדה ב-1996 ומוענקת באופן שנתי לסטודנטים ישראלים ללימודים מתקדמים באוניברסיטאות מובילות בארה"ב. המלגה מנוהלת ע"י הפדרציה היהודית של סיינט פול במינסוטה, ארה"ב. בין בוגרי המלגה ניתן למצוא בישראל שופטים, יועצים משפטיים, פרופסרים ועוד המלגה מכוונת להנגיש הזדמנויות אקדמיות מהרמה הגבוהה ביותר לישראלים מבריקים שמחויבים להשתמש במומחיותם בכלכלה, משפטים ומדע המדינה בכדי לתרום לחברה הישראלית. המלגה מממנת תואר שני ודוקטורטים - ישנה העדפה שהמלגאים ימשיכו לדוקטורט, אך אין חובה בכך.



bottom of page