top of page
  • תמונת הסופר/תBen Luria

Schwarzman Scholars - מלגת שוורצמן



אמ;לק: מלגת מנהיגות בינלאומית לתואר שני ביחב"ל באוניברסיטת Tsinghua שבסין



איפה: אוניברסיטת Tsinghua בבייג'ינג, סין.


תחום לימודים: תואר שני בתכנית ליחסים בינלאומיים, עם הרחבה במדיניות ציבורית, כלכלה ועסקים, או לימודים בינלאומיים.


תאריכים רלוונטיים: ההגשה היא בין אפריל ל-21 בספטמבר, ותחילת הלימודים היא באוגוסט בשנה העוקבת.


המלגה וישראל: המלגה הינה מלגה בינלאומית בהגדרה, כאשר כ-80 סטודנטים בשנה מגיעים ממדינות שאינן ארה"ב או סין (אלה, בהתאמה, כוללות עוד כ-80 ו-40 סטודנטים בכל שנה). אין הקצאה ייחודית לישראל, אך יש מלגאים ישראלים לאורך השנים.


גיל: מתחת לגיל 29 בעת תחילת התואר (כלומר, עד גיל 28 בעת הגשת המועמדות).



קריטריונים למועמדות למלגת שוורצמן:

  • המלגה היא בהגדרה "מלגת מנהיגות", אולם הגדרה זו הינה דינאמית ורב-תחומית ואינה מוגבלת לפרופיל כזה או אחר. בתרגום מעמוד השאלות ותשובות של המלגה: "מנהיגות היא הפוקוס של תהליך הבחירה, ומרכיבי המועמדות צריכות לחזק את הפרופיל של המועמד/ת כמנהיג/ה צעירה בתחום ובתרבות שלו/ה".

  • לצד זאת, ככל המלגות הבינלאומיות, ישנן דרישות שפה מינימליות באנגלית ויכולת אקדמאית מוכחת, לרבות קבלת תואר ראשון לפני מועד תחילת הלימודים.


דרישות הגשה למלגה:

  • קורות חיים

  • גיליון ציונים אקדמי

  • תוצאות מבחן אנגלית (TOEFL/IELTS) - לפחות 100 ב-TOEFL או 7 ב-IELTS

  • Leadership essay - מאמר על מנהיגות, 750 מילה באנגלית

  • Statement of Purpose - מכתב אישי/הצהרת כוונות, 500 מילה באנגלית

  • שלושה מכתבי המלצה - ההמלצות יכולות להיות להתבסס על ניסיון מקצועי או אקדמי. הממליצים צריכים לדעת להעיד על היכולת האינטלקטואלית, מאפיינים אישיים ויכולת מנהיגות מהיכרותם הישירה עם המגיש/ה.

  • סרטון היכרות קצר - סרטון של עד דקה בו המגיש/ה מציג/ה את עצמו/ה בכל דרך בה הם מוצאים לנכון כדי לייצג את האופי ותחומי העניין. "מטרת הוידאו היא לאפשר לוועדה לשמוע אותך מציג/ה את עצמך בקול שלך ובסגנון שלך".


תהליך ההגשה למלגה:

יש להגיש את המועמדות אונליין עד ה-21 בספטמבר. מועמדים מתאימים מזומנים לראיונות אונליין לקראת סיום חודש אוקטובר/תחילת נובמבר.



ועוד קצת מידע כללי:

מלגת שוורצמן הינה מלגת מנהיגות בינלאומית יחסית חדשה, הקיימת מאז 2016. למרות גילה הצעיר, המלגה בעלת שם נחשב בעולם ומהווה הזדמנות ייחודית לצעירים המעוניינים בתואר שני חד-שנתי במסגרת בינלאומית. אמנם התכנית מתקיימת בסין, אך אופי המלגה נחשב לבינלאומי - הן בהרכב התלמידים, חוויית המחייה, שפת הלימוד, וההזדמנויות שנפתחות לבוגרי המלגה. אוניברסיטת Tsinghua ממוקמת במקום 16 בדירוג העולמי, ונחשבת לצד אוניברסיטת Peking (המציעה את מלגת ינצ'ינג המקבילה לשוורצמן) למוסד האקדמי המוביל בסין.


המלגה הינה מלגה מלאה, המכסה את תכנית הלימודים, הוצאות המחייה והנסיעות. התואר הנלמד במסגרתה הוא תואר שני ביחסים בינלאומיים (Global Affairs). התואר כולל שלושה קורסי חובה במנהיגות, יחב"ל והיסטוריה של סין, וכן קורסים לבחירה המאפשרים הרחבה במדיניות ציבורית, כלכלה ועסקים או לימודים בינלאומיים.








bottom of page